«سرود» می‌تواند برندی برای کانون‌های مساجد باشد

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه سرود ملی کانون‌های فرهنگی هنری باید تنوع فعالیت‌ها و کارکردهای مساجد را به مخاطبان نشان دهد، گفت: سرود می‌تواند برندی برای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.
کمیته اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی هنری جوانان مساجد کشور: به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی در نشست مشورتی مربیان منتخب گروه‌های سرود کانون‌های مساجد که امروز (یکشنبه، اول بهمن‌ماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با بیان اینکه برخی حوزه‌ها مانند سینما و تئاتر، متکلف خاصی در کشور دارند، گفت: البته سرود اینگونه نیست، به همین دلیل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نگاه ویژه‌ای به آن دارد.
 
وی با بیان اینکه سرود می‌تواند برندی برای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد به‌ویژه به این دلیل که مقام معظم رهبری، توجه خاصی به آن دارند، اظهار کرد: باید اتاق فکری برای طراحی سازوکارهای توجه بیشتر به حوزه سرود در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شود.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر طراحی سرود ملی به فکر اجرای سرود بین‌المللی به منظور معرفی بیشتر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری به جهانیان بود.
 
ارزانی با بیان اینکه چشم‌انداز 18 ساله‌ای در افق سال 1414 برای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال تدوین است، اظهار کرد: باید فعالیت‌های گوناگون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با یک رهبری و مدیریت درست، زمینه‌ساز بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف کشور شود.
 
وی با بیان اینکه می‌توان خانه سرود مانند خانه سینما یا خانه تئاتر راه‌اندازی کرد، گفت: تقویت و کادرسازی، موضوع مهمی است که با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید با افزایش جذابیت برنامه‌‌ها موجب استقبال گسترده‌تر کودکان و نوجوانان شد.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه حوزه کودکان، متکلف خاصی در مساجد ندارد، خاطرنشان کرد: سرود ابزار خوبی برای جذب کودکان است که کانون‌های مساجد می تواند متکلف آن شود.
 
ارزانی با بیان اینکه وظیفه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تسهیل‌گری برنامه‌ها است و نه حمایت‌های مستمر مالی از آن‌ها، اظهار کرد: اگر تربیت نیروی انسانی در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حد کفایت رسید آنگاه می‌توان با برگزاری یک جشنواره‌، دستاوردهای کانون‌ها را عرضه کرد در حالی که عده‌ای بدون تربیت نیروی انسانی به فکر برگزاری جشنواره‌های گوناگون هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به غفلت دستگاه‌های فرهنگی کشور از اهمیت تبلیغ و رسانه در معرفی برنامه‌های خود، گفت: گروه‌های سرود باید از طریق رسانه‌های گوناگون به مردم معرفی شوند.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ارایه بسته حمایتی از سرود و ایجاد بانک گروه‌های سرود به منظور معرفی بیشتر این حوزه به جامعه را مهم دانست و گفت: وظیفه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ورود به اجرائیات نیست بلکه شناسایی، معرفی و تسهیل برنامه‌های گوناگون است.
 
ارزانی با بیان اینکه کار فرهنگی با اقتصاد عجین است، افزود: باید رابطه گروه‌های سرود با موضوع اقتصاد شناسایی و تقویت شود و در این راستا می‌توان گروه‌های سرود را با انجام کار رسانه‌ای و تبلیغاتی به حامیان مالی مانند بانک‌ها معرفی کرد.
 
وی بازنگری در فعالیت‌ها و وظایف کانون‌های تخصصی را ضروری دانست و گفت: ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید وظیفه اختصاصی خود را انجام دهیم و وارد حوزه‌های تخصصی که متکلف خاصی در کشور دارند، نشویم و در این میان می‌توان متکلف حوزه‌هایی مانند سرود شد.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه سرود ملی کانون‌های فرهنگی هنری می‌تواند تنوع فعالیت‌ها و کارکردهای مساجد را برای مخاطبان نشان دهد، اظهار کرد: باید شعارهای انقلاب و  آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در محتوای سرود ملی کانون‌های مساجد لحاظ شود.





هيچ نظري ثبت نشده است

اخبار استان‌ها

تبلیغات